Avskaffa tv-licensen

Jag vill nu starta en namninsamling för att sätta press på regeringen att en gång för alla avskaffa tv-licensen. Detta typ utav system är gammalt och förlegat. I demokratisk synpunkt är det helt förkastligt att man tvingas att betala för kanaler man kanske inte ens vill ha. SVT är ju inte direkt kända för att kunna hålla sig neutrala fast de själva påstår att de är det. Vänstervridna nyheter har allt för länge nu körts ner i halsen på svenska folket och vi har tvingats betala för det.

Det är dags nu att en gång för alla kräva att den sista resten av de gamla tv-monopolet nu helt slopas och att SVT förlorar sin särställning och får tvingas att finansiera sin verksamhet som andra kanaler får göra, genom reklam tex.

Genom att skriva under godkänner jag att Daniel Johansson överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.