Återinför TANGO på Gröna Lund

För några år sedan eliminerades den mycket uppskattade och efterlängtade milongan på fredagar på Gröna Lund.

Vi tangodansare förlorade därmed den största och viktigaste milongan i Sverige - ett tangonav som bevistades av både lokala, nationella och internationella dansare och arrangörer.

Anledningen handlar, enligt vissa, om att vi inte är "köpstarka" nog. Gröna Lunds syfte är naturligtvis att gå med vinst och inte med förlust, även om främjandet av varierad danskultur inskränks på köpet. Om det är pengar det handlar om, vilket det ofta gör, så föreslår vi därför att vi i stället får betala ett särskilt inträde till milongan, som går direkt till Gröna Lunds Tivoli AB.

Vi vädjar till programansvariga om att få tillbaka en kväll i veckan på Gröna Lunds dansbana under sommarhalvåret! Snälla ge oss tillbaka vår mest betydelsefulla milonga och mötesplats!

Hälsar
/Stockholms, Sveriges och världens alla tangodansare

Sarah Angleryd Göller, Stockholm Tango    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva på godkänner jag att Sarah Angleryd Göller, Stockholm Tango kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften:
Jag ger Sarah Angleryd Göller, Stockholm Tango tillåtelse att överlämna den information som jag lämnar på detta formulär till följande parter: