Återinför sommarlovsbiljetten för ungdomar i Skåne!

Alla ungdomar i hela Skåne kan hålla med om att sommaren 2018 var en av de bästa somrarna vi haft. Framförallt för att vi då kunde träffa våra vänner runt om i hela Skåne, och det helt gratis.

Inte bara gör det oss ungdomar glada utan det gynnar även miljön. Och med det syftar vi på att utsläppen minskar en hel del. Sommarkortet kommer nämligen att bidra till att färre ungdomar kommer behöva skjutsas med bil av sina föräldrar vilket leder till minskade utsläpp. Därför tycker vi att en sommarbiljett gynnar oss i både nutid och framtid.

Dessutom finns det också vissa barn som inte ens kan få skjuts av föräldrar då de har det sämre ställt eller föräldrar som är mindre engagerade. Och varför ska dessa barn som redan har det svårt få det ännu värre genom att gå miste om en upplsvelserik sommar? Det borde inte bara vara de barn med rika föräldrar som förtjänar att ha ett bra sommarlov.

Så alla ni som vill att ungdomar ska få gratis sommarkort även i år och framöver (förhoppningsvis), får jättegärna vara med och påverka genom att skriva under. Vi kommer sedan ta detta vidare till ansvariga beslutsfattare. Det går både snabbt och gör stor skillnad. Så snälla hjälp oss att få våran vilja igenom. Vi barn och ungdomar har också talan och rätt till förändring.