Årskurs 3 måste prioriteras i frågan om närundervisning.

Vi som går i årskurs 3 på Södra Latins gymnasium måste prioriteras när det gäller närundervisning.

Det är fullständigt orimligt att årskurs 1 som hela hösten prioriterades ska få två veckor närundervisning under perioden v.10-v.13. Årskurs 3, som hela hösten hade 50% distansundervisning kommer få en vecka närundervisning under denna period. Vi har knappt 4 månader kvar i skolan, tiden är inte på vår sida. Årskurs 1 och 2 har 2 resp. 1 år kvar. I januari skrev skolledningen att årskurs 3 ska prioriteras och att det är på sin plats att även årskurs 1 ska hjälpa till. Hur kommer det sig då satt vi blir bortglömda och lagda sist i ordningen att få närundervisning? Rimligt tycker vi hade varit att vi får både v. 12 och 13, med förståelse för planerade prov v.10. Skriv under denna namninsamlling om du vill att årskurs 3 ska få två veckor närundervisning istället för årskurs 1.

Ellinor Kuru HU18B    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Ellinor Kuru HU18B lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.