Aktivera krislägesavtalet nu!

I Stockholm råder nu en kris av bibliska mått. Vi inom intensivvården står inför den största utmaningen i modern historia och vi börjar redan bli slitna. I veckan har vi (mer eller mindre) tvingats till att jobba längre skift än vi normalt gör. 12.5 timme i sträck, natt som dag. Vi jobbar 7-19.30 aleternativt 19-07.30. I full utrustning, med munskydd, visisr, långärmade heltäckande rockar samt plastförkläde. Vi vet inte när vi får möjlighet till mat, dricka och toalettpaus. Allt beror på belastningen på avdelningen just den dagen eller natten.

Vi uppfyller redan alla krav på att krislägesavtalet ska aktiveras, men än så länge är det inte gjort. Att vi får mer pengar kommer inte göra någon friskar, vi kommer inte kunna springa fortare eller vårda bättre. MEN. Det kommer göra skillnad, en liten kompensation för att vi åsidosätter våra familjer, vänner och vår egen fritid för att kunna stå längst fram och vårda de allra sjukaste patienterna i denna pandemi. Vi är värda det. Vården kostar, vi kostar. Det kommer alla vara tacksamma för när detta väl är överståndet.

Alla insamlade namn kommer att skickas till Anna Starbrink.

Madeléne Tennbäck    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Madeléne Tennbäck överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.