Bevara Norra Tronebackens skog!

Kontakta namninsamlingens skapare

Beslut 23/11 på Samhällsbyggnadsnämnden om Norra Tronebackens skog.

2023-11-23 16:55:04

Tack alla ni som skrivit under namninsamlingen! 240 utskrivna underskrifter överlämnades till samhällsbyggnadschefen Måns Werner i måndags 20/11 för vidarebefordran till Samhällsbyggnadsnämndens ledamöter.

Tyvärr tog Samhällsbyggnadsnämnden i Lysekils kommun beslut 23/11 att fortsätta projekteringen för att exploatera Norra Tronebackens skog. Det innebär att man bland annat går igenom bygghandlingar med hjälp av konsulter och förbereder för nästa fas som innebär att skogen huggs ner och berg sprängs och byggnation inleds. Men innan det sker kommer det att vara ett nytt beslutsmöte i Samhällsbyggnadsnämnden någon gång mellan juni och september 2024.

Det var endast Miljöpartiet som motsatte sig exploateringen och skrev en reservation mot beslutet. Men jag tror att det finns ledamöter och medlemmar i andra partier som är tveksamma till exploateringen och jag hoppas att vi med hjälp av ännu fler namnunderskrifter, opinionsbildning och mycket aktiviteter i Tronebackenskogen i april och maj 2024 kan få nämnden att inse värdet av den fina tätortsnära skogen och välja att bevara den.

Så sprid gärna informationen om namninsamlingen så vi får fler namnunderskrifter och se på facebooksidan "Upptäck Tronebacken" om info framöver.

Annika Rockström

Annika Rockström (Upptäck Tronebacken)

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.