NPF säkra hela skolgången

Kontakta namninsamlingens skapare

En vecka kvar till överlämnandet - kan vi bli över 10 000 namn? Vill ni hjälpa mig ?

2023-10-17 15:44:29

Vi har "bara" dryga 650 namn kvar till att bli över 10 000 namnstarka i denna NPF namninsamling om att "NPF SÄKRA SKOLAN" och det vore så himmelens fint om vi klev över den siffran - för att få den här namninsamlingen än mer slagfärdig där i maktens korridorer då jag åker ner om en vecka till Riksdagen med den. Dels för att överlämna den men även att prata om den - varför dess innehåll måste hörsammas och göras något åt.

Kan DU som redan skrivit under att förmå en enda till i din närhet att skriva under? Eller länka om den på FB ?
Eller dela om den i din händelse på FB/Instagram ? Bara leta upp ett inlägg på KungaMammans sida och dela just det om namninsammlingen.

( Instagram - https://www.instagram.com/kungamamman/?hl=sv )

Mitt ödmjukaste tack till er där ute!
Jag kan inte göra det här utan er - är så stolt att få företräda varenda en utav er!

namninsamlingKM1.jpg

KungaMamman// AnnSophie

AnnSophie Forsell via plattformen KungaMamman

Nya tag att nå de ytterst ansvariga politikerna kring att NPF säkra skolan

2023-10-02 10:23:16

När denna namninsamling drog igång våren 2022 var tanken att överlämna den fysiskt till ansvariga ministrar i den nya regeringen hösten 2022. Att under ett kort möte med stora penseldrag förklara dess syfte och vad som behöver till. Men - våra nya Skolminister och Utbildningsminister sade sig inte ha till detta överlämnade öht. Inget förslag om en tid längre fram där ett utrymme på en kvart fanns.
Denna namninsamling bads däremot att skickas in, utan en garanti för att någon politiker öht skulle ägna sin uppmärksamhet åt vad vi nästan 8.000 pers hade skrivit under på. Vad vi krävde.
Så den blev kvar här ute, orörd, osedd av de som verkligen behöver se den.

Nu när debatten åter igen blossat upp kring våra NPF elever via det som hände i Kalix kommun om förhållningssättet så bara måste våra röster höras om det ända upp till de ytterst politikst ansvariga. Det vi har att säga får inte tappas bort av ignoransen.
Så.
Den 25 oktober 2023 kommer jag därför som är initiativtagare för denna insamling att åka till Stockholm och vår riksdag och personligen överlämna den till vice ordförande för Utbildningsutskottet. Veta om att det finns en politiker där som hörsammar oss och vill ta det till sig och ta det med in i maktens korridorer.

Tack alla som hitintills skrivit under och spridit om det - jag hoppas vi kan få in ytterligare några hundra namn bara för att bli än mer manstarka i det här.

// AnnSophie Forsell - KungaMamman -

AnnSophie Forsell via plattformen KungaMamman

Nya ansvariga i regering/riksdag gällande NPF - nu krokar vi arm!

2022-10-21 20:27:47

Tack till er som hitills skrivit på namninsamlingen kring att NPF säkra skolan. Det är tillsammans vi blir slagkraftiga i det här och hörs in i maktens korridorrer så att förändringar kommer till stånd som behövts göras under allt för lång tid. Vi har inte tid att vänta mer då barn/ungdomar går sönder likt skört porslin varje dag för att samhället inte är i fas med deras behov och uppbackning.

Helgen 21-22 oktober kör vi en vända till med denna insamling och vi behöver samverka i detta, hjälpa till att dela om den - för varje namn räknas! Jag hoppas att ni är med! Den delas då på KungaMammans sociala plattformar så titta gärna där!

Intentionen är att få till ett möte med vår nya skol/utbildningsminister och överlämna denna insamling - så den pågår fram tills dess är möjligt!

Tack// AnnSophie - KungaMamman

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.