Ett större krispaket för krogvärlden

Kontakta namninsamlingens skapare

Spridning.

2021-01-14 21:07:53

Hej.

Den här namninsamlingen var ett steg som behövdes tas. Dock räckte den inte till, och jag kommer inom kort ett sluta moderera denna.

Dock önskar jag att alla ni som skrivit under kan ta er en titt på följande namninsamling och förhoppningsvis skriva under och sprida den ytterligare.

Tack för er support. Jag är oerhört tacksam.

Spridning

2020-11-14 18:01:14

3400 namnunderskrifter.

Det är mer än vad jag faktiskt trodde att jag skulle kunna nå ut till. Dock behöver jag/vi just din hjälp med spridning av denna namninsamling så vi kan nå ytterligare och få fler namn. Tillsammans är vi starka och tillsammans kanske vi kan förändra läget.

Addendum.

2020-11-13 09:28:26

Under kvällen den 12 november gick det ut via en granskning från SVT att endast 5% av alla smittade kan kopplas till ett besök på krogen. Det är alltså 1 av 20, vilket får en att undra vad de andra 95% är för smittotillfällen.

Jag har fått kommentarer att jag gärna skulle få komma med konstruktiva andra lösningar då det finns vissa krogar som inte följer direktiven.

Först och främst tycker jag att man ska kunna kraftigt botfälla krogar som har haft EN varning tidigare och inte åtgärdat sina kontrollpunkter. Överskrider man en tidigare bestämd smärtgräns redan vid första instansen går det direkt på böter.

Limitera arbetsgivaravgifter (tillfälligt under krisen) för att kunna hjälpa folk ha kvar sina jobb. Vi skulle även kunna få in en tillfällig lättnad på momsen för alkohol på restaurang. En öl beskattas med ca 3 kronor när den köps på Systembolaget, en öl för 50 kronor på kronor beskattas med 12,50(?!) på krogen.

Begränsa besökare i andra branscher med liknande restriktioner som i restaurangbranschen. Korrigera kollektivtrafikens stora brister är ett exempel.

Jag tror även att en bättre informationskanal till det svenska folket är av stor vikt. En som inte bara kommer med vad som många upplever som "skrämselpropaganda" gentemot oss i branschen.

Har ni förslag om vad som skulle kunna åtgärdas så är jag mottaglig för förslag.

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.