Stoppa Näthatsgranskaren!

Kontakta namninsamlingens skapare

Oseriös aktör i verksamheten får avslag på ansökan om statliga bidrag!

2020-06-02 09:05:08

"Den 28 maj kom beslutet att Tomas Åberg, även känd som Näthatsgranskaren, nekas statliga bidrag på 770.000 respektive 610.000 kronor, alltså över 1,3 miljoner, till fortsatt verksamhet som i stort sett går ut på att försöka censurera människors åsikter i sociala medier. Åberg har angett att han vill ha “projektbidrag till verksamheter mot rasism och intolerans 2020”. Men Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor (MUCF) beslutade att avslå Åbergs ansökan. Man anser att hans ansökan inte håller tillräckligt hög kvalitet i förhållande till övriga ansökningar. Avslaget går inte att överklaga. Det är ett glädjande beslut för den svenska yttrandefriheten."

Vaken Svensk

Ännu en som förlorade mot Näthatsgranskaren!

2020-03-24 14:57:33

Ännu en har fått en dom emot sig! Orättvisorna med Näthatsgranskaren når oacceptabla nivåer när en av medarbetarna får sko sig på detta viset. Läs mer i artikeln i ROSA TRAKTORN. Dela namninsamlingen och få fler att skriva på!

Vaken Svensk

Stå upp för demokratin, yttrandefriheten och åsiktsfriheten!

2020-01-16 10:41:29

I Sverige ska vi inte tillåta att verksamheter har medarbetare som under spioneri och falsk identitet driver sak mot enskilda personer i egna personliga och ekonomiska intressen. Än mindre tillåta att det finns ett organ med aktörer som förföljer folk för deras åsikter i egensak, dessutom i statlig regi på bekostnad av medborgarnas tillgångar i välfärden. Det är missbrukande av skattemedel och rena diktaturfasoner!
Staten i Sverige ska verka för allas vår demokratiska och mänskliga rättighet att tycka och tänka vad vi vill om utvecklingen i samhället, om politiken och andra mer eller mindre offentliga aktörers delaktighet i nationen Sverige, så också tillåtas att kritisera även Näthatgranskarens metoder att stävja hotbrott och näthat.
Är det rimligt att detta får fortgå som det gör idag?

Var med och påverka!

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.