Värna valfriheten i barnomsorgen i Kristinehamn

Kontakta namninsamlingens skapare

Skarpt läge igen - skolnämnden föreslås lägga ner verksamheten 2021

2020-08-27 20:36:46

Trots skolnämndens beslut 2019 om att låta dagbarnvårdarnas verksamhet vara kvar (men fasas ut på sikt), föreslår skolchefen återigen en nedläggning av verksamheten. Enligt förslaget redan 2021.

Vi har stor förståelse för kommunens ansträngda ekonomiska läge - men menar att det i detta läge är desto viktigare att politikerna fattar beslut utifrån korrekta underlag, något de enligt vår uppfattning sällan får från skolchefen.

Skolchefen påstår till exempel att pedagogisk omsorg (dagbarnvårdare) är en dyrare verksamhet än förskola, men kan inte visa oss hur han har räknat för att komma fram till det. Skolchefen menar också att det kommer att finnas vakanta platser i barnomsorgen nästa höst, medan barnomsorgskansliet säger att det är omöjligt att förutsäga. Risken är att barnen som kommer från dagmammorna ska tryckas in på redan fulla förskoleavdelningar. Var är barnperspektivet i detta?

Låt dagbarnvårdarna vara kvar och värna valfriheten i barnomsorgen i Kristinehamn!

Vi som vill ha kvar dagbarnvårdare i Kristinehamns kommun

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.