Vi kräver att endometrios erkänns som folksjukdom!

Kontakta namninsamlingens skapare

Manifestation; vi kräver att endometrios klassas som folksjukdom!

2015-02-21 18:41:44

Manifestation 13 mars
Namninsamlingen som lanserades klockan 21 den 19/2 och hade över 2583 signaturer efter knappt två dygn. Stort TACK till er som skrivit under, fortsätt uppmana era vänner att skriva under och dela petitionen. Ju fler röster desto högre chans har vi att bli hörda.

Mars är internationella endometriosmånaden. Vi i Endometriosforum Sverige kommer uppmärksamma detta genom en manifestation den 13 mars klockan 18.00 på Mynttorget. Samtliga riksdagspartier utom Sverigedemokraterna har blivit inbjudna att tala under manifestationen, och privatpersoner som själva har endometrios kommer också hålla tal. I samband med detta lämnar vi över petitionen, förhoppningsvis direkt till folkhälsoministern.

Ni är alla varmt välkomna att delta i manifestationen!

Oss i Endometriosforum Sverige hittar ni i olika sociala medier; Facebook - Officiell sida - Endometrios Sverige Facebook - Sluten stödgrupp - Endometriosforum Sverige Twitter - @endosverige Blogg; www.endometriosforum.se

Varmt välkomna, både på manifestationen och på webben!

Endometriosforum Sverige

Kontakta Endometriosforum Sverige

2015-02-19 21:04:39

Vår blogg hittar du på; www.endometriosforum.se

Vår officiella Facebook-sida; Endometrios Sverige

Vår slutna stödgrupp för endometriosdrabbade på Facebook; "Endometriosforum Sverige"

Endometriosforum Sverige

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.