3h/dag. NEJ TACK!

Strömstad kommun har tagit ett beslut om att alla barn som går 15h på förskola skall gå 8-11 måndag-fredag.

Alla förskolor skall då lägga all sin pedagogiska verksamhet under denna tid. Detta resulterar i att de barn som lämnas på förskolan efter kl 11 får ingen pedagogisk verksamhet alls.

De barn som går 15h skall fram och tillbaka till förskolan för en väldigt kort dag för att få tillgång till den pedagogiska verksamheten och det sociala med sina jämnåriga. Dessa barn missar även lunchen tillsammans med sina kompisar och även det är en väldigt viktig pedagogisk och social del för dessa barn.

Åsa Hammarstrøm/ Sara Andersson    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.