Gratis mensskydd!

Mens är inget någon väljer att ha, många tycker att om vi som har mens, ska få gratis skydd, borde andra få sina hygeinartilar gratis med. Men mens är inget vi kvinnor och andra väljer att ha.

Inflationen är nu hög och alla har inte möjligheten att kunna köpa de dyra mensskydden som finns i butiker. Alla har inte den ekonomiska förutsättningen.  Skolan ska vara ett ställe du känner dig trygg på. Du som person ska inte behöva oroa dig för att blöda igenom eller att behöva ta papper som skydd.

Våran skola (Brinellgymnasiet i Nässjö) har sagt att vi inte har budgeten för gratis mensskydd och att det inte är en prioritering. Låt oss ändra det, låt oss se till att alla känner sig säkra i den miljö, där de spenderar majoriteten utav sin tid!

Ingen ska behöva oroa sig, ha ångest eller känna att det är jobbigt att ha sin mens under skoltid.

Skriv nu då under för att ändra våran skolas prioriteringar, så att vi kan se till att vi har möjligheten till gratis mensskydd på brinellskolan.

Genom att underteckna godkänner jag att Wilma Armgren lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.