10 år med narkolepsi och vem är ansvarig !?!?

Vad hände med barnen som drabbades av narkolepsi efter pandemrix vaccinet?

Hur många är det som har fått avslag gällande ersättning?

Ska det få lov att vara på detta sättet?

Jag är mamma till Felicia som precis hade fyllt 10 år när svininfluensan härjade och massvaccineringen var ett faktum.

Det tog inte många timmar innan Felicia blev sjuk i feber, svullna körtlar och utslag som liknade mässlingen. För varje ny biverkning så fick vi ringa till ett specifikt nummer då man inte visste hur detta vaccin skulle påverka. Alla skulle ta vaccinet, det fanns inte något annat enligt den skolan hon gick på. Sen började en resa som inte är slut ännu för Felicia. Hon började bli klumpig och fumlig, tics blev en vardag och att somna överallt. I skolbänken, badkaret och även mitt i ett skratt påväg ner för trappan. Skolgången påverkades och närvaron sjönk och frånvaron ökade.

Vi hade helt plötsligt ett barn som inte var likt den sprudlande och super busiga flicka vi hade innan.

Ångesten inför att det står någon super nära dig men ingen annan kan se den där äckliga gubben eller barnen som försöker ta dina grejer.

Eller alla gånger som Felicia inte kunnat göra sig hörd, helt plötsligt så är hon fångad i sin egen kropp, paniken sprider sig när munnen inte vill forma orden hjälp. Kroppen sover men din hjärna är vaken, en sömnparalys är så fruktansvärd och obehaglig.

Oförstående vuxna i skolans miljö där man bad elever om att väcka Felicia genom att kasta böcker framför hennes huvud för man ska inte sova på lektionstid. Hela hennes vardag blev otrygg, Felicia klarade inte av att gå till skolan av rädsla och den förlamande tröttheten.

Nu står vi här 10 år senare med oron inför framtiden, vad händer med våra anhöriga för man känner sig rätt sviken av staten! Vart finns alla dom som lovade att alla drabbade skulle få hjälp?

Har dessa individer och deras anhöriga fått stödet eller är det tvärtom? Dom har fått kriga sedan ett avslag i handen från olika myndigheter och dömande ögon för att man inte varit kapabel till ett liv som passar in i ramen. Det finns dom som valt att inte leva mer för att framtiden varit så oviss och den ångestfyllda känslan över att vara en börda har tagit över allt.

Alla ska känna sig trygga i Sverige men är det verkligen så när landet vänder ryggen till när dom själva gjort fel!

Vem bär ansvaret för dom som blev av med rätten till ett drägligt liv 2009-2010?

Hela livet är uppochner efter vaccineringen för väldigt många människor och någonstans måste någon ta ansvar för felet som gjordes, detta måste upp till EU domstolen så det skapas trygghet för dom som drabbades!

FB_IMG_1568354091418.jpgSnälla skriv under och dela vidare för våra barn och anhörigas skull, det är deras framtid som ligger i fokus!

Vi är starka tillsammans!!

Vi måste synliggöra oss för att höras!

Kram Felicias mamma

Sveriges regering! EU parlamentet!    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Sveriges regering! EU parlamentet! lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.