Stoppa Byggplanerna i Kallfors!

kallfors_-_stoppa.png

Hej grannar i Kallfors 💕

Vi har fått reda på att det ansökts om bygglov för nybyggnad av ett flerbostadshus med cirka 28 uthyrningslägenheter, parkersplatser samt uppförande av stödmurar. Det gäller tomt KALLFORS 1:229 - I svansen mellan östra och norra Kallfors vid lilla sjön (där det nu sitter byggstängsel) Det är viktigt att vi alla är medvetna om detta och förstår de konsekvenser det kan medföra för vår gemenskap och miljö. Hur detta beviljats kan vi inte förstå. Det sägs att det skickats ut brev till ägare av KALLFORS 1:228, 1:338 samt 1:230.  Av vad som framgår har inget startbesked beviljats ännu, vilket krävs för att få starta bygget.

De nya bygget kommer inte bara att påverka oss genom ljud under period under x antal månder/år som det färdigställs. Föreställ dig en perfekt ledig sommardag som du är ledig och vill njuta ute i värmen - och då ha maskiner som dånar och dammar i bakgrunden. Inte så härligt, eller hur?  Det vi främst vill belysa är att projektet också kommer att förstöra den naturnära känslan som många av oss har flyttat hit för att uppleva. Att ha bostäder riktade mot varandra på nära håll med stora fönsterpartier kommer att ge en känsla av insyn som vi inte är vana vid här i Kallfors.

Detta är ett betydande ingrepp i den miljö och trivsel som vi har valt att kalla vårt hem. Att flytta till Kallfors var för många av oss främst för att njuta av lugnet och naturen, inte för att uppleva stadslivets trångboddhet med byggnader som tränger på oss från alla håll. Kvinnan som köpt tomten bor i Stockholm och verkar vilja etablera hyresrätter i just Kallfors, hon äger även lägenhetshuset som byggdes på kullen. Så detta bygge är med andra ord tänkt att vara en kassako och inte för syfte att en familj ska få ett hem i lugna Kallfors.

Vi är en samlad aktionsgrupp som starkt motsätter oss dessa byggplaner och vi uppmanar er alla att gå samman med oss i protest genom att skriva på denna namninsamling. Tillsammans kan vi göra vår röst hörd och bevara det som är så kärt för oss – vår fridfulla och naturnära tillvaro i Kallfors.

Låt oss kämpa tillsammans för att bevara det som gör Kallfors så speciellt för oss alla.

Var väl medveten om att din röst inte kommer att synas offentligt.

Tack för ditt stöd och engagemang 💕

Boende i Kallfors    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Boende i Kallfors lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.

Vi offentliggör inte denna information på nätet.