Skriv under för en säkrare övergång, Grevievägen!

Östra Grevie, Vellinge

Som boende vid korsningen Grevievägen/Landsvägen har vi bevittnat flera olyckor och nära påkörningar där skolbarn cyklar över Grevievägen. Majoriteten av bilarna ignorerar barnen och kör ofta i hög hastighet längs vägen för att sedan plötsligt köra ut på Landsvägen. Detta sätter våra barns säkerhet i fara varje dag.

Vi vägrar att bara stå och se på medan fler olyckor inträffar, särskilt om det involverar våra barn. Vägen har mycket trafik, och att korsa den känns som att sätta livet på spel. Det är uppenbart att en säkrare övergång är akut nödvändig innan en tragedi inträffar!

Vi kan inte vara de enda som är oroade över denna farliga situation. Om du delar våra bekymmer, visa ditt stöd genom att skriva under denna namninsamling. Tillsammans kan vi göra skillnad. Med era underskrifter kommer jag att ta upp detta med Trafikverket.

Ensam kan min röst kanske inte väga så tungt, men med stöd från vår gemenskap kommer de att tvingas agera.

Tack för att ni står vid vår sida i våra ansträngningar att skapa en säkrare övergång för alla.

Med vänliga hälsningar,

Zandra Björk

Genom att underteckna godkänner jag att Zandra Björk lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.