Tegelhagens kolonilotter

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Tegelhagens kolonilotter.


Gäst

#1

2016-08-28 22:02

För att jag vill bevara min kolonilott och mina växter, mm orkar inte plantera om och börja om med odling lång från den platsen som vi har nu våra odlingar och platsen som vi mår bra av att vistas där och har samtidigt närhet till bostadsområde och allmänna kommunikationer.

Gäst

#2

2016-08-29 11:32

Tycker att vi måste bevara lite av de fina naturområdena i Sollentuna även om det råder bostadsbrist. Bor själv i Rotebro men tycker att det är alldeles för få sånna fina områden som i tegelhagens område där man man promenera i skog och natur utan att ha en massa bilvägar precis bakom dungen. Och kolonilotter är också en miljövänlig hobby som jag absolut tycker att vi som kommun ska uppmuntra.
J

#3

2016-08-29 13:54

Ligger en förskola bredvid och fin natur låt det vara som det är. Är mycket familjer med barn,människor med hundar som är där och njuter av skog och luft låt det vara kvar,börjar ni med en liten yta så kommer snart all skog i området vara borta. 


Gäst

#4

2016-08-29 15:28

Därför jag avskyr maktfullkomlighet av ett gäng pajaspolitiker!

Gäst

#5

2016-08-29 16:24

har själv odlat upp en kolonilott från ingenting, så jag vet vad det innebär att starta om. Jag önskar att ni tillsammans med andra lyckas med detta upprop och får stanna. Lycka till!

Gäst

#6

2016-08-29 18:28

För kolonilotterna i Tegelhagen och skogen runt om måste bevaras!! Pengakåta politiker, skärp er!!! Finns massor med andra platser att bygga på! Detta är fruktansvärt orättvist!

Jag fattar inte ens att detta är ett förslag?! Skäms inte folk? Vad hände med "vi äger inte jorden, vi lånar den av våra barn? Naturreservat måste respekteras!

Gäst

#7

2016-09-12 00:34

Därför att Tegelhagens naturreservat är oumbärligt för oss alla som bor i (framför allt) södra Sollentuna, men även för alla andra i Sollentuna. Ett andningshål som inte får naggas i kanterna.

Gäst

#8

2016-09-15 19:39

Jag bor i området och vet vilket jättejobb odlarna lagt ner på dina lotter.

Gäst

#9

2016-09-23 12:23

Anser att den lilla grönska vi har kvar bör bevaras. Samt att det blivit en överfokus på utbyggnad av fotbollsplaner och bostäder.