Jag är flykting i mitt eget land

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Jag är flykting i mitt eget land .


Gäst

#1

2014-10-21 18:35

Det är klart att du (och andra) skall fortsätta kunna vara utomhus och njuta av naturen.

Gäst

#2

2014-10-21 19:30

En stor och viktig sak. Hoppas på ett stort engagemang.

Gäst

#3

2014-10-21 19:51

Svenska myndigheter är extremt nonchalanta emot de strålningskänsliga. Vi har gott om utrymmen i detta land vilka borde lämpa sig som lågstrålande. Det är skämmigt att så många, allt fler ska tvingas må dåligt.

Gäst

#4

2014-10-21 20:28

Om någon är döv och helt okänslig för buller, ska dom då få döma ljuskänsliga att tvingas leva i en 100 decibel miljö ???
Att tvinga el-överkänsliga att leva under en Cell-mast är helt likvärdigt ! Det är tortyr !

Gäst

#5

2014-10-21 21:00

Detta är jätteviktigt att människor får en fristad och kan leva ett liv i kvalite när vi har den kunskapen och möjligheten i vårt land. Britt-Marie Torstwnsson

Gäst

#6

2014-10-23 10:27

Det är viktigt att vi ger vårt stöd till att det finns lågstrålande områden för elöverkänsliga, så att de får möjlighet till återhämtning och att leva ett normalt liv!

Gäst

#7

2014-10-23 10:36

“The True Measure of Any Society can be found in how it treats its most vulnerable members” – Ghandi

Gäst

#8

2014-10-23 13:02

Viktigt att det finns platser att vara på innan mobilkommunikationen slutligen stängs av.

Gäst

#9

2014-10-23 20:20

Jag är också en av många som är flykting i sitt eget land. Osäkert hur länge man orkar utan att det går helt åt skogen med liv och hälsa. Idag dör folk i vår situation mycket oftare än för några år sedan...

Gäst

#10

2014-10-24 16:48

Flykting i sitt eget land - hur många ska det bli innan myndigheterna vaknar??? Myndigheter kan precis som alla andra sätta sig in i frågan och t ex en kommun har rätt att ta egna avgöranden, måste inte följa Sveriges misslyckade och felaktiga gränsvärde, som försvaras av ett gäng mer eller mindre jäviga forskare.

Gäst

#11

2014-10-25 11:09

Det är bra att detta ämne tas upp, då många inte känner till detta problem med denna strålning. Jag och min man ställer oss bakom denna aktion med 100 procent.
Mvh Renu o Tord Östlund.

Gäst

#12

2014-10-25 12:44

Ett bra initiativ , vad vet vi om hur denna strålning påverkar oss? Det bör granskas ordentligt. Varför drabbas så många av cancer i dag? Jag bara frågar.mvh Tord Östlund

Anonymous

#13 Re:

2014-10-25 21:29

#12: -  

 Tack för namnunderskrifterna!

Tord Du undrar varför så många drabbas t.ex. av cancer...

bara ögna t.ex rubrikerna om Du scrollar nedåt på denna sida av en mycket erkänd hjärncancer-forskare i Sverige: http://lennarthardell.wordpress.com/

kolla lite på : http://www.stralskyddsstiftelsen.se/

 

vänliga hälsninigar, Marjo

 

 


Gäst

#14

2014-10-31 19:51

Det är oroväckande att vi människor bygger ut så mycket teknik med strålning som vi inte har god kännedom om hur den påverkar biologiskt liv. Andra länder ser med oro och försiktighet på strålning, önskar att vi i Sverige kunde ta del av den informationen och tar beslut i samhället som är av försiktighetsprincip. Ett sätt skulle kunna vara att hålla vissa områden fria. En annan att hålla miljöer strålningsfria (i alla fall näst intill) där barn vistas mycket.
Verran

#15

2014-11-01 00:41

Ja, tog kontakt nu sedan jag själv inte kan sova om nätterna samt en massa andra symptom som jag sedan en tid förstått beror på strålninskänslighet. Sedan vi drog ut routern mådde jag mycket bra här hemma. Nu har de satt upp en n mobilmast, jag ser den härifrån, och jag sover skitdåligt samt mår inte bra, det samtidigt som situationen med min arbetsmiiljö på arbetet blir allt sämre. Jag är bara 38 år och har två barn och man. Jag vill inte flytta igen. Var ska jag fly?


Gäst

#16 Re: Ghandi-citat

2014-11-02 07:42

#7: -  

 TACK SNÄLLA DU FÖR DITT STÖD!

= Din namnunderskrift

 

och för det FINA citatet från Ghandi ....

 

jag kämpar på och fortsätter attf förvänas över hur Svenska och övriga väst-världens beslutsfattare kör över en växande folkgrupp

 

tack igen! och om Du orkar, sprid!

 

vänliga hälsningiar, Marjo 

som skapat namninsamlingen och kampanjen  L O I S = Lågstrålande Områden I Sverige

 


Gäst

#17

2014-11-03 13:04

Med tanke på hur lätt det faktiskt är att hjälpa människor med elöverkänslighet--att INTE bygga ut strålningsbildande teknik var de bor, så borde det väl ligga i allmänhetens intresse att värna om deras hälsa? En sjuk invånare är en dyr invånare, om man ser till skattepengar. Så hjälp dem hålla sig friska! Det kostar bara att se över var man bygger vad.

Gäst

#18 Re: L O I S namninsamling, Din kommentar

2014-11-03 17:53

#17: -  

 Tack för Dina kloka ord! Jag önskar att politiker ville se det så också!

Jag förbereder - och hoppas på artiklar i några tidningar, i anslutning till sådant kanske Du kunde skicka in insändare om detta? 

 

Vänliga hälsningar, 

Marjo Marthin


Gäst

#19

2014-11-24 05:39

Detta är allvar för många, inte bara folk från mellanöstern och afrika behöver kunna leva ett värdigt liv. Varför skall inte våra egna nära och kära få något stöd i deras flykt undan strålningsterrorn?


Gäst

#20 Re:

2014-11-24 05:42

#14: -  

 Det mest skrämmande är att det faktiskt finns kunskap och kännedom men att denna döljs av telkomindustrin, ICNIRP, SSM och våra egna folkvalda. Och andra som liksom de uppräknade har ekonomisk vinning på att skydda telekombolagen.


Gäst

#21 Re:

2014-11-24 05:44

#15: Verran -  

 Jag vet precis hur det är för dig, jag var i precis samma situation och ålder när jag lärde mig den hårda vägen vad strålningen kan ställa till mej.. jag fick lämna familj hus och hem för att jag var totalt slutkörd. Jag hoppas bättre lycka för dig.

marimi

#22 Re:

2015-03-25 22:40

#15: Verran -  

 Hej

 

om du inte gjort det redan, så kan du ju måla sorumsväggarna (och helst också taket) med dämpande färg. strålningsreducerande film på fönstren och/eller specialgardiner. Alternativt sova i en baldakin. sovrummet är ju det viktigaste, så att man återhämtar sig. Själv flyr jag ner i källaren när det blir för jobbigt.

du kanske redan har kollat in www.rtk.se som har stort sortiment

 

Vetenskapen framför allt

#23

2015-09-24 18:49

Elallergi är BULLSHIT!

Lika mycket BULLSHIT som homeopati, kristallhealing, clairvoyance, kolloidalt silver, religion och astrologi!

 

SKÄRP ER!