VI KRÄVER ATT FRAMSTEGSSKOLAN SKA VARA KVAR!

VI SOM SKRIVER UNDER KRÄVER ATT FRAMSTEGSSKOLAN SKA FÅ VARA KVAR!

I veckan fick föräldrar och barn på Framstegsskolan i Lunda det tunga beskedet om att skolan inte längre kan fortsätta bedriva sin verksamhet i de befintliga lokalerna i Lunda.

Skolan har funnits sedan 1995 och nu vill kommunpolitikerna utan övertygande anledning slänga ut oss från lokalen. Barnen har bland de bästa resultaten i kommunen och därför är det orättvist att inte ge skolan en chans att hitta andra lokaler och fortsötta bedriva verksamhet.

Detta är ingen vanlig nedläggning av en skola, den är en splittring, då alla barn kommer få börja olika skolor i olika kommuner, deras trygghet och deras psykiska hälsa rubbas. Nu behöver vi tillsätta resurser för att krishantering. Många barn gråter och är ledsna, de känner sig övergivna och överkörda av dem vuxna som tagit detta beslut. De säger att det här är ORÄTTVIST!

Vi vill inte flytta våra barn till skolor i närområdet där det är mindre än 40% av eleverna som blir BEHÖRIGA till gymnasiet.

VI SOM SKRIVER UNDER KRÄVER ATT FRAMSTEGSSKOLAN SKA FÅ VARA KVAR!

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.