Töm spegeldammen i Observatorielunden 2021!

i5tna198j6v0y2703kl0il8vp5a6x07.jpeg

Nu försöker vi(Igen) att tömma spegeldammen i Observatorielunden för att göra rum för annan aktivitet! Detta pga Corona och att försöka undvika trängsel i skateparker så gott det går!

Detta ska skickas in till kommun/stadsdelsförvaltning och alla falanger som har något att säga om det ska bli vatten eller inte! Nedan följer en del av den text som kommer skickas in, om du känner att "JA detta kan jag stå för" så skriv under och dela vidare så kanske det blir verklighet i år(och kanske nästa)!

Utdrag:

"Under coronapandemin har möjligheten att skejta inomhus under vintern varit begränsad, på gränsen till obefintlig. Detta har påverkat alla som åker skateboard i Stockholmsområdet under vintern och det kommer att fortsätta påverka oss över sommaren. Stockholms parker och utemiljöer kommer snabbt fyllas av människor, likaså skateboardparkerna. Även om de är utomhus kommer det bli trångt. Genom att denna sommar låta Observatorielundens spegeldamm vara tömd erbjuds ytterligare en plats för skatboardåkare att spontant och säkert utöva sin sport. Observatorielunden sommaren 2021 får ett syfte att hjälpa sin stad på fler sätt än att bara vara vacker. Jag upplever också att möjligheten för annan spontan lek i den tomma dammens botten, cyklande barn etcetera höjer känslan av trygghet på platsen för allmänheten. Skateboardåkare som använder platsen även på kvällstid ökar trygghetskänslan under en tid då parker i allmänhet kan upplevas som otrygga.

Att göra detta för Stockholms skateboardåkare under en sommar skulle betyda enormt mycket för stadens skateboardcommunity. Det här är inte menat som en permanent lösning utan mer som en parentes i Observatorielundens historia, en kreativ åtgärd för att öppna upp fler delar av stadens offentliga rum och minska smittspridningen. Små steg för att hjälpa världen, men ett jättekliv för Stockholms skateboardscen!"

Genom att underteckna godkänner jag att Simon Källkvist lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.