Ta inte ifrån oss våra Kultursommarjobb!

Alliansstyret i Göteborg skall den 29/12 rösta om Kultursommarjobb ska läggas ned eller inte. Det behöver göras stora nedskärningar i kultur-budgeten och Kultursommarjobb riskerar att drabbas. Men detta får inte hända! Kultursommarjobb är bland det roligaste man kan göra, och för många av oss som jobbade med detta sommaren 2019, hade sina bästa veckor i sitt liv. Man utvecklas som person, får lära känna massa nya människor, ha kul och sprida den fina kulturen till turister och invånarna i Göteborg. Dessutom får många människor som inte har så mycket pengar, fortfarande se kultur och underhållning såsom teater, dans och musik! Ta inte våra Kultursommarjobb ifrån oss! Snälla skriv under denna namninsamling om du håller med.

Saga Wilhelmsen Lignell    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Saga Wilhelmsen Lignell överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.