Ta inte flickans mamma ifrån henne

VIKTIGT!!! DELA GÄRNA!!!

Sverige, vad är ni för ett land? Ni som tar beslut, vad är ni för människor? Vad ger er makten att splittra en familj? Ska en flicka så liten som inte ens hunnit fylla ett år behöva förlora sin mamma för att ni inte låter henne stanna här?

Ska en svensk man behöva förlora sin fru för att ni ska skicka tillbaka henne och hennes två söner till Ukraina? Ska en kvinna som gjort allt rätt för sig, som har slitit för detta land, som skattat, en kvinna som inte ens går på några som helst bidrag få stanna här? Vad är hon för börda för Sverige när det är hennes man som står för alla kostnader? Hon kostar inte vårt avlånga land en krona!

Hur tänker ni när det står stora rubriker i tidningar att IS-medlemmar ska få komma tillbaka till vårt land när en oskyldig kvinna från Ukraina och hennes två söner ska utvisas och splittras från sin dotter och lillasyster?

Hon är gift med en svensk man, de har tillsammans en dotter med svenskt medborgarskap men ändå får hon inte stanna kvar?

Hur kan ni sova om nätterna? Hur kan ni komma hem till era familjer om eftermiddagarna och vara nöjda med era beslut?

Tänk om det var ni? Tänk om det var ni som skulle utvisas och splittras från era barn, även fast ni gjort ALLT i er makt för att följa Sveriges alla lagar och regler! Ni borde skämmas, för det gör jag. Jag skäms för att vara endel av det här landet när ni har mage att göra såhär mot en mamma och hennes barn.

Ni säger att hon högst troligt får uppehålltillstånd om hon återvänder till Ukraina och söker tillstånd därifrån, det är bara det att det kan ta upp till 24 månader, det vill säga TVÅ ÅR innan det blir godkänt.

I Sverige finns det något som heter barnkonventionen - den säger att barn har rätt till båda sina föräldrar, är det då inte extrem dubbelmoral att splittra en mamma och dotter i kanske TVÅ ÅR bara för att ansökan måste ske ifrån mammans hemland? Vad gör det lilla Sverige för skillnad om hon är här under ansökan? Här får hon vara med sin man och dotter, här har hennes två söner redan ett hem och en trygg plats med både skola och vänner.

Vad ger er rätten att ta en mamma ifrån sitt barn? Vad ger er rätten att splittra en hel familj?

Tänk om det var du, tänk om det var ni...

Vi vädjar nu till alla er där ute att hjälpa oss att hindra att detta ska få ske, hjälp oss gärna att dela detta inlägg, TILLSAMMANS KAN VI STOPPA DET!

Glöm inte att DELA