STOPPA utvisningen av Jawad!

Jawad är en pojke från Afganistan som för fyra år sedan flydde från talibanerna då han var tvungen att kriga trots att han bara var ett barn. Han hittade ett nytt liv hos mig och min familj på Mällbyeko för tre år sedan. Han går i skolan - lär sig svenska och läser till svetsare och är väldigt hjälpsam på gården. Blir han tillbakaskickad dör han på fläcken. Gränspolisen tog honom i förvar redan i tisdags (31/1) och vill skicka tillbaka honom. Snälla hjälp oss och skriv på namninsamlingen, dela och hashtagga #hjalpajawad!!! Om ni har andra idéer, kontakter och vad som helst som kan hjälpa honom att bli kvar så hör av dig mallbyeko@hotmail.com. Tusen tack för din hjälp!!

Genom att skriva under godkänner jag att Maria Karlsson överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.