Stoppa regeringens beslut om att ha skidanläggningar öppna

Att regeringen låter skidorterna ha öppet sina liftar är en skandal. Att folk åker skidor är i sig inget problem och smittorisken är extremt liten. Problemet är de andra konsekvenser som skidåkningen medför. Folk som åker i fulla tåg upp till sina stugor och sedan alla människor som sitter i värmestugorna/restaurangerna vid fjällanläggningarna. Den samhällsvinsten som vårt påskfirande medför är alldeles för liten i relation till den risk detta medför. Ett tydligt exempel är vad som hände i Alperna i Norra Italien, vi har inte råd att göra samma misstag.25-kopia.jpg

Genom att skriva under godkänner jag att Petter Alke överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.