STOPPA HELIKOPTERBASEN I TJUSTVIK-VÄRMDÖ

NATURRESERVAT ELLER FLYGPLATS?   För över tio år sedan beslutade Värmdö kommun att Tjustvik, Gottholma och Långträsket ska vara ett naturreservat. Nu backar de och vill placera en bas för regionens ambulanshelikoptrar mitt i området! Det skulle betyda att ett av Gustavsbergs viktigaste friluftsområden blir förstört! Flera hektar skog och berg jämnas med marken och mycket höga naturvärden försvinner, samtidigt som hela området drabbas av buller från 15–30 helikopterlyft om dagen. Helikoptrarna behövs men deras bas ska självklart inte ligga i ett naturreservat! Hjälp oss att stoppa detta!  Mer information finns på hemsidan. Tjustvik.se

Margareta Ljung Westerberg    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Margareta Ljung Westerberg överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.