Stoppa fyrverkerier och smällare för privatpersoner i Falu Kommun.

skye1.jpgVi vill att Falu kommun ska införa ett totalstopp för fyrverkerier för privatpersoner under hela året. Trelleborg kommun har numera ett totalförbud så det är ju möjligt. Användningen av fyrverkeriet skrämmer så många tama och vilda djur, många människor som lider av viss PTSD och andra som helt enkelt inte klarar höga smällar.
Användningen av smällare och fyrverkerier följs inte av de regler och lagar som finns idag och det leder också till totalt onödig nerskräpning i miljön då det sprider plast och tungmetaller som bly, kvicksilver och kadmium.
Att Falu kommun hävdar att det är en tradition som bör finnas kvar är helt förkastligt.

Denna namninsamling kommer att lämnas till beslutande politiker i Falun.

Genom att underteckna godkänner jag att Nutti Norberg lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.