Stopp för ytterligare exploatering med 120-150 bostäder på Kleven, Smögen

Stopp för ytterligare exploatering med 120-150 lägenheter på Kleven Smögen

Kleven är redan överexploaterat med ca 300 bostäder och saknar samlingspunkter som lekplatser och grönytor. En vanlig kollektivtrafikbuss kan inte vända därute vilket innebär att området inte är planerat för icke bilburna. Trafiksituationen under vissa delar på året är redan en katastrof och det finns ingen bra lösning för närvarande. Reningsverket går r för högtryck och blir inte bättre av att fler ska kopplas på. Området bebos idag av ca 70% icke åretruntboende och det finns och har funnits under flera år lägenheter till salu. Det finns inget behov av fler bostäder för icke åretruntboende. Det behövs bostäder för ungdomar, barnfamiljer mfl som vill bo på Smögen som planeras med fokus på en god boendemiljö till priser som medelinkomsttagare har råd med.

Skriv under om du håller med!

Genom att underteckna godkänner jag att Britt Wall lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.