Stäng inte ner vår förskola!

kyrkvikensforskola.jpgDen 21/1 möttes vårdnadshavarna till barnen på kyrkviken i Sickla av ett tråkigt besked, förskolan stängs för gott den 3/7. Detta på grund av att Nacka kommun glömt att ansöka om förlängt bygglov för byggnaderna kyrkviken ligger i. Nu står därför 50 barn utan förskoleplats till hösten och vi hänvisas till kommunens kösystem. Vi har inte valt att byta förskola men här hamnar vi sist i den kö som vi redan en gång stått i. Dessutom får vi inte syskonförtur. Vissa har köat upp emot 18 månader och fick först en plats i höstas. Nu puttas de ut i kösystemet igen med start från noll.

Sickla är ett hårt pressat område med få förskoleplatser och ingen ny förskola beräknas öppna 2020. Kyrkviken är dessutom en omtyckt förskola med bra personal och ledning. Så snälla stäng inte ner vår förskola på grund av ett misstag från kommunens sida.

Genom att underteckna godkänner jag att Ylva Berg lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.