Rädda Parken på Rodergatan/Flygplansgatan

Det finns ett krav inom Västerås kommun att lösa förskolebristen i öst så snabbt som möjligt. Det anses som kris och problemet måste lösas snabbt. Därför ska förskolebaracker byggas upp i östra Västerås på 2 ytor och de ska respektive täcka 72 barn. Barackerna som det talas om på Flygplansgatan ska vara 4 baracker à 2 våningar och som sagt täcka 72 barn.

Vi vill stoppa detta bygget i parken samt tennisplanen på Flygplans/Rodergatan för att bevara den välanvända ytan till alla barn och boende i området. Samt alla som brukar denna park som förskolor, dagmammor och skolor.

En annan anledning till att vi vill stoppa detta är till trafikbelastningen/trafiksäkerheten i området då Flygplansgatan är en gata som väldigt många barn tar till och från skolan samt lektioner som deleas mellan Hamre och Ekbergaskolan.

Vi vill att så många som möjligt skriver under för att stoppa detta bygge så att vi kan få fortsätta bruka parken som boenden gjort sedan 1940-talet.

Grannsamverkan Berghamra    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Grannsamverkan Berghamra lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.