Rädda buss 835!

Att dra in busslinjer och stationer i Västerhaninge verkar helt vansinnigt! Speciellt med tanke på hur extremt knackigt det är med pendeltåget. Att man öppnar en ny station i Vega gör väl inte att lövhalka, elfel, obehöriga på spår, nedfallna ledningar m.m. ger tågen högre driftsäkerhet. Om buss 835 tas bort från Västerhaninge är vi som bor här helt hänvisade till pendeltåg när vi ska till Haninges centralort Handen exempelvis. Hur ofta och när pendeltågen går vet alla hur osäkert det är.

Lägga ner 835, kommunens viktigaste pulsåder genom Haninge, låter inte särskilt genomtänkt. Det blir många som drabbas.  Hur ska vi ta oss till Handens sjukhus utan byte (och långa gångar och trappor)? Att hädanefter ta tåget från Vh till Jordbro o byta till buss, för att ta sig till Port73 drar sig nog många för vilket kommer att återspeglas i kundunderlaget. Många Västerhaningebor arbetar dessutom längs 835ans sträckning