Protest mot sjuka skönhetsideal

När ska media ta sitt ansvar och förstå vilken makt de besitter? Ni (media) får jättegärna visa naket, avklätt, sexigt... men välj då inte endast en enda typ av kropp - vare sig det handlar om modereklam eller utvikstidning, sexscen i film eller annat! Visa upp alla sorters kroppar och bidra till ett varmare klimat, bättre självkänsla, färre insjuknade i ätstörningar etc! Ta ert ansvar!!

"Det skulle inte sälja med en svart tjej på omslaget" (till numer nedlagda Slitz) fick jag höra när jag efterlyste bl.a mörka donnor som omslagsmodeller... Va?! Har ni hört något så urbota idiotiskt, rasistiskt och högt diskriminerande?!

Jag skulle även vilja påstå att de har jävligt fel! Tyvärr är det dock så det ser ut rent generellt... de vågar inte ha en tjock (eller plattbystad eller svart eller transsexuell) modell för de är jätterädda att gå med ekonomisk förlust! De ser pengar framför personers psykiska hälsa! Är ni, som jag, less på detta synsätt där endast den smala, supervältränade och gärna silikon-/botoxstinna personen ständigt figurerar som mall för vad som är sexigt och inte (vare sig det handlar om män eller kvinnor)? Tja... skriv under!!!!!