Nu får det var nog Disciplinnämnden i Svensk Hockey

Nu får det fan vara nog. Domarna och disciplinnämnden i Svensk hockeyn har fått storhetsvansinne, och nu tycker jag att det har gått för långt. Linus Ölund blir bestraffad med 15.000:- i böter plus 3 matchers avstängning för att han råkade helt ovetandes köra på en domare. Linus uppfattar inte ens att han nuddar domaren. Till saken hör att Linus inte direkt är en buse på isen. Under säsongen så har han dragit på sig ynka 4 min i utvisningsbåset. Domaren kunde dömma vidare utan några som helst komplikationer.

Här kan du se händelsen:

Detta problem gäller lika väl HA som SHL. Domarna visar ut folk på löpande band med påföljd av en anmälan till disciplinnämnden som i sin tur stänger av spelare i tid och otid. Totalt så har säsongen 23/24 (i skrivande stund) lett till 78 matchers avstängning.

Vad vill domarna och disciplinnämnden få ut av detta och vad blir konsekvensen av detta agerande ? Ska dom lära alla en läxa eller vad är det som händer ? Jag tror det blir ett lättare val för spelarna att flytta utomlands pga detta problem. Jag tror både spelare och ledare är sjukt trötta på detta problem. Jag är iallafall jävligt less, så därför tycker jag att du ska skriva på denna lista så vi kan lämna den till höjdarna inom svensk hockey och till domarkåren. Ju fler vi blir ju starkare röst.

Tack för din medverkan

Jimmy Hoffa Dyrebrant    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Jimmy Hoffa Dyrebrant lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.