Mehret ska få stanna

Hej allihopa! Vår vän Mehret är nu 69 år gammal och har efter 17 år i Sverige fortfarande inte uppehållstillstånd och inte heller kunnat återvända till sitt ursprungsland, Eritrea som hon flydde från. Hon flydde från Eritrea till Sverige redan 2005.  Nu söker hon asyl för 4:e gången.  Vad som hänt för 17 år sedan  utretts, men hon är en del av oss här i Göteborg. Senaste 4 åren har hon levt med oss i Tynnereds församling, Göteborg. Hon är en del av arbetslag och gemenskapen. Vi behöver nu visa faktisk hur många av oss som känner henne här.  Så vänligen skriv under och meddela migrationsverket att vi vill att hon ska få fortsätta leva sitt liv här med oss, baka sitt bröd, laga mat, göra godaste Ingeran, delta i Gudstjänstgemenskapen och be för oss alla, odla och handarbeta, samt gnälla på oss som äter förmycket socker ( som hon gör med mig iallafall). Skriv under nedan. Tack på förhand från Mehret 🙏och hela hennes Tynnereds släkt ( göteborgs släkt kanske"❤

MARIE-LOUISE MAREK, Diakon Tynnereds församling, Svenska kyrkan    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att MARIE-LOUISE MAREK, Diakon Tynnereds församling, Svenska kyrkan lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.