Mariestads Undersköterskor.

Vi är trött på att bli överkörda.

Vi vill ha lön för mödan.

Vi vill ha bort delade turer som lovats.

Vi vill ha rätt att själva välja anställningsgrad och därmed ha ledighet som ger återhämtning, att jobba mindre än 100% betyder inte att man är en dålig människa utan man orkar inte arbeta lika många dagar. Sluta hacka sönder vårat schema för att få det att låta som om det är hälsosamt.

Inför Heltidsresan skulle vi komma med Positiva tankar och se om de fanns negativa delar med detta, de Negativa var lättast, de positiva kunde vi räkna på 3 fingrar.

Ändå är Heltidsresan införd och Hälsoschema/Hållbart schema knackar på dörren, jämnare återhämtning ska visst vara en viktig del... 19 dagars arbete oavsett sysselsättningsgrad.

Vi ska komma med förslag, tips och idéer till Chefer men tystas/dumförklaras så fort vi säger något, Vi sprider tydligen negativ energi på våra arbetsplatser och svärtar vår Yrkestitel. Tyvärr kan vi inte komma med något annat än negativa ord och att Vi vill vara med i beslut och bestämmelser då det handlar om just Vårt Yrke.

Undersköterskor- Vi ser, hör och Inser tidigare än någon annan när något håller på att haverera.

Nu är det dags för Nattpersonalens scheman, de som ser till att allt funkar när övriga sover och lugnar de oroliga. Vad som kommer hända är det ingen som vet.. Vi kan bara se till våra övriga kamrater i Sverige, deras reaktioner och förändringar.. Vi fäller tårar pga av ilska.

Vi vill ha inflytande i vårat schema så de passar verksamhet och vårat liv då det är Vi som jobbar Påsk och en helt vanlig söndag 24/7 med Dina anhöriga.

Innan tillbuden börjar ramla in, lyssnar ni inte när vi kommer och säger ifrån så blir det en namninsamling.

Namninsamling kommer att lämnas till Kommunal, Kommunförmäktige, HR samt Socialnämnden.

Undersköterskeupproret Mariestad    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Undersköterskeupproret Mariestad lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.