Lödöse behöver ett Högstadium!

Politikerna planerar just nu ny skola i Lödöse men bara en F-6 skola, inget 7-9. Vi kräver genom detta upprop att politikerna tänker om och även bygger ett högstadium.

Elevantalet i Lödöse har ökat kraftigt i takt med den stora inflyttningen. Ändå planerar politikerna att den nya skolan bara ska bli en F-6 skola, trots att elevunderlag för ett högstadie kommer att finnas när skolan står färdig. Höstterminen 2021 kommer det finnas  cirka 150 elever i åk 7-9 i Lödöse.

På Fuxernaskolan går idag 330 elever bara i åk 7-9 och vid 2021 kommer de vara över 400, bara i högstadiet. En ny högstadieskola behövs därför även för att barnen i Lilla Edet, Hjärtum, Göta och Västerlanda inte heller ska behöva gå i en överbelagd skola. Att öppna högstadium i Lödöse när det åter fanns elevunderlag var även ett löfte från flera politiker när de för några år sedan lade ner Tingbergskolans högstadium.

Gör din röst hörd tillsammans med oss och visa politikerna hur många vi är som kräver detta.

OBS!!
I kommentarsfältet kan du även skriva om du överväger andra alternativ till Fuxerna för ditt barn, om Lödöse inte får eget högstadium.

Tack för din medverkan!

//Tingbergskolans föräldraråd

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.