Låt vårdpersonal få skäliga arbetstider

De finns där när du mår dåligt, håller din mammas hand när du inte kan. De räddade mitt barn när han slutade andas, när jag trodde att han skulle dö var det de som hjälpte honom att överleva. Sjuksköterskor och all annan vårdpersonal är hjältar. Tyvärr tvingas de slå knut på sig själva för att få dagarna att gå ihop. Det ska inte behöva kallas samhällsfarligt att gå hem när arbetspasset slutar. Det ska inte behöva kallas samhällsfarlig att tack nej till övertid. Just nu är det en konflikt mellan Vårdförbundet och regionerna. Det är i allas våra intressen (både sjukvårdspersonal och vanliga människor/ patienter) att se till så sjukvårdspersonalen orkar fortsätta vara de hjältar de är! Så skriv på och stötta vårdpersonalens kamp till skälig arbetstid. Det tjänar vi alla på. Utarbetad vårdpersonal bidrar inte till säker sjukvård.

Therese Ingemarsson Thiberg (privatperson inte anställd inom sjukvård)    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva på godkänner jag att Therese Ingemarsson Thiberg (privatperson inte anställd inom sjukvård) kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: