Låt Fatima och hennes familj få stanna kvar!

Detta skrevs av 15 åriga Fatima Alsadi i frustration och sorg över att efter 6 år i Sverige återigen harblivit nekade att få stanna av Migrationsverket i Facebookgruppen Nysvenskar i Sverige med över 53 tusen medlemmar i skrivande stund. Ett beslut som påverkar henne, hennes äldre bror, mamma och pappa. Jag vill göra vad jag kan för att familjen Alsadi ska få stanna kvar i sitt hem de har skapat här i hela 6 år med skolgång, vänner och allt som hör till ett liv här. Det är inte acceptabelt av Migrationsverket att ta sådana här beslut speciellt när det gäller ett barn då barnkonventionen är lag i Sverige.

Snälla visa familjen att vi vill visst ha dom här genom att skriva under och att det inte är acceptabelt av Migrationsverket att utvisa en failj efter 6 år i Sverige.

// Sara Holmèn - skapare av namninsamlingen.

Mitt namn är Fatima Alasadi jag kom till Sverige när jag var 9 år nu är jag 15. Vilket betyder att jag har levt i Sverige i 6 år. Detta innebär att jag har bildat min identitet här i Sverige.

År 2015 i november kom vi till Sverige som asylsökande. Efter ett tag gjorde vi många samtal med Migrationsverket. Jag som var bara 9 år fick sitta och prata med, handläggare, advokat och en tolk vilket var så tufft för mig. Jag berättade vad jag gick igenom medan jag berättade vad jag har gått igenom så grät jag alldeles för mycket och darrades.

Iallafall år 2018-09-19 fick vi negativt beslut från Migrationsverket, efter cirka två år bestämde domstolen att Migrationsverket har gjort ett misstag med min familj och olagligt beslut vilket betyder att vissa i Migrationsverket gör inte så bra jobb(ursäkta mig för det). Migrationsverket följer tyvärr inte alla lagar och regler vilket är dåligt!! Det ska inte hända!!

Jag är ett barn, jag har studerat i Sverige och har lyckats med mina studier.. jag har kommit långt trots det jag fick leva med(stress, oro, osv).

När vi fick negativt beslut så minns jag den som jobbade i Migrationsverket sa så här: de menar tyvärr att eran anknytning till Sverige är inte tillräckligt starkt.

Min fråga är. Hur ska våran anknytning vara starkt enligt er? Vad har jag gjort för fel? Vad är mitt problem? Jag gör det jag ska, jag kan flytande svenska. Varför får kriminella människor stanna i Sverige men inte jag?! Ni får kollar vart ni vill, fråga min skola.. alla skolor jag har gått i, kolla min protokoll i polisen och mycket mer. Har jag gjort olagliga saker? Nej det har jag inte? Kan jag svenska? Jag flytande svenska. Får jag stanna i Sverige? Nej det får jag inte.

Det gör så ont inombords!!! Jag är ett barn som fick inte leva mitt barndom.

År 2021 i april fick vi ännu ett till beslut från Migrationsverket och det var negativt och varje gång jag hör den här meningen ”eran anknytning till Sverige är inte tillräckligt starkt” får jag så ont i hjärtat.

DET RÄCKER!!

Vill ni inte ha oss i Sverige så skulle ni har sagt det innan.. jag orkar inte

Jag älskar svenska folket och älskar Sverige och trivs rätt så bra där jag är. Men jag HATAR Migrationsverket
jag gillar inte deras beslut…

Genom att underteckna godkänner jag att Sara Holmèn lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.