LÅT DANA STANNA

#LåtDanaStanna

Hjälp oss behålla vår älskade Dana i Sverige!
Dana kom till Sverige från Kazakhstan som tolvåring och har sedan dess bott i Stockholm där hon blivit en viktig del av dansgruppen Unruly Gang, tagit studenten samt hittat jobb. Dana har fått besked om att hon ska utvisas till Kazakhstan där hon inte längre känner någon och inte har någon som helst anknytning. Grunden till detta beslut är att den första ansökan som avser Dana hade felaktig information, dock var detta bortom Danas kontroll då hon endast var tolv år gammal vid tillfället.

Dana är en otroligt fin vän, dansare och koreograf som kommit att betyda enormt mycket för sin omgivning och det finns inte en person hon träffat som hon inte lämnat positivt avtryck på. Dana jobbar otroligt hårt, mer än heltid samtidigt som hon hinner till alla dansträningar för att förbereda inför shower och hon missar heller aldrig viktiga tillfällen då hennes vänner behöver henne.

Dana har även varit en stor förebild och inspiration för andra unga tjejer i förorten då hon arrangerat events och hållit workshops för att öka gemenskap och självkänsla.

Ifall Dana utvisas så kommer hon inte att tillåtas resa till Sverige på två år och kommer då att hållas borta från sina enda vänner, sin chans till utbildning samt sitt liv som hon byggt upp i Sverige under nästan tio års tid.

Dana har ingen grundutbildning som erkänns i Kazakhstan och pratar inte språket så risken finns för tvång till arrangerat äktenskap för att hon ska klara sig i landet. Det vore omänskligt att rycka ifrån henne det enda liv hon känner till och som hon arbetat så hårt för.

Vi vill inte förlora vår älskade Dana, snälla skriv under!

Genom att underteckna godkänner jag att Imenella lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.