Inför krisbudget för kulturen!

Corona slår hårt mot hela samhället. Hälsan måste alltid komma först. Men det gäller också att balansera åtgärderna för att stoppa viruset, eller åtminstone sänka spridningstakten, mot ett fungerande samhälle. Inom kulturbranschen slår effekterna av Corona mycket hårt. Kulturarbetare förlorar sina jobb och vet inte om de kan betala månadens hyra. Arrangörer runtom i landet går fullständigt på knäna och riskerar konkurs. Folk börjar varslas. Ideell sektors föreningsliv saknar marginaler och kommer att drabbas hårt  Det här kan bli långvarigt och i värsta fall kan det, när allt är över, komma att påverka människors kulturvanor, åtminstone för en tid. Regeringen måste på samma sätt som för andra samhällspolitiska områden sätta in extra medel. En krisbudget för kulturbranschen!

Gunnar Ardelius Ideell kulturallians    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Gunnar Ardelius Ideell kulturallians lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.