Hjälp Sarah att få tillbaka sina hundar.

Sarah har varit en respekterad uppfödare sedan 1997. Hon har bedrivit en stor kennel verksamhet som hon alltid varit öppen med och haft kontroller av både länsstyrelsen och skk konsulenter genom åren, som i sin tur har berömt Sarah för hennes sociala hundar och det skick hennes hundar alltid är i. Vi är många som varit på besök hos Sarah, både valpköpare men även utomstående, då Sarah alltid välkomnat alla att hälsa på. Hon har bedrivit föreläsningar på sin gård och haft valpträffar. Vi som vart där vet att det är lögner som sprids om Sarah nu! Sarah har genomgått en väldigt stor flytt från Bingsjö till Umeå och har rustat upp med nya hundstall och hundgårdar. Dom var under flyttnings processen när Sarah första gången blev kontaktad utav länssrtyrelsen, detta var två veckor sedan. Sängar var beställda för 22 000 kr, ventilationen kostade 70 000 och dom han precis få dit alla hundar när denna häxjakt började. Sarah bedriver en kennelverksamhet där hon har anställda som jobbar för henne på kenneln för att hjälpa till och det hade hon även under denna period. Detta är ett FULLTIDS jobb för henne. Hundarna är det enda hon jobabr med. Hon har hjälpt hundar som omhändertagits utav finska myndigheter genom att ta in dessa till sin kennel. Sarah har 46 vuxna hundar som är hennes, sedan har hon 10 stycken som hon räddat , förmodligen från avlivning (det är två av dessa 10 hundar som har haft trasiga tänder) och 24 stycken valpar som skulle flytta till valpköpare. Nu står det en polis utanför gården som vaktar alla hundar och varken Sarah eller anställd får tillträda. Hundarna har inte fått någon mat. Länsstyrelsen vet inte namnet på hundarna eller vilka som löper eller ska löpa här näst och vet därmed inte vilka som ska sitta ihop eller inte osv osv... Dom vill avliva Sarahs tik Ämmi som hon levt med i 15 år, hon är blind och Sarah får inte ens ta förväl!!! Det är tragiskt, det är NU som dessa hundar lider och far illa... Ni som varit hos Sarah och som känner henne och vet att hon har en bra djurhållning, var snälla och skriv under med ert namn och eventuella erfarenheter så vi kan hjälpa till och visa att vi är många som ger henne vårt stöd och vill hjälpa henne att få tillbaka sina hundar. Vi kommer att skicka in denna namninsamling till Länsstyrelsen och olika medier som skrivit rena lögner om henne.