Hjälp och stoppa utvisning!! Akut!

photo1677094816.jpeg‎ hjälp och stoppa utvisningen!! akut! ‎

‎under de första två åren arbetade jag hårt under olika förhållanden och allt jag hade i åtanke var att skydda min familj. senare, när vi ansökte om uppehållstillstånd, stod det klart att arbetsgivaren inte hade fått betalt i semestertillägget, vilket var ett mycket stort problem med migrationsverket. migrationsverket avslog alltså ansökan om uppehållstillstånd. migrationsverket visste mycket väl att det inte var mitt fel eftersom jag inte kunde det svenska språket väl och inte kunde något om lagarna och lagen. inte långt därefter anlitade jag en av uppsalas bästa advokater, som jag trodde kunde stödja mig på det här sättet, för felet som uppstod var inte mitt fel eftersom jag arbetade väldigt hårt vid den tiden. så jag skickade en förfrågan till migrationsverket om att titta på det här fallet igen, men det visade sig att migrationsverket hade skickat detta meddelande till min advokat och min advokat för ett halvår sedan att han hade uppmärksammat den informationen och inte hade kunnat ta den här frågan vidare med mig. och det var väldigt chockerande för mig. så migrationsverket tvingade mig att skriva under ett papper eftersom de uppmärksammade migrationsverkets beslut och för att jag sedan skulle kunna söka asyl i sverige. för att söka asyl berättade jag för honom vad mina skäl var, för jag kunde inte åka tillbaka till iran. och den stora delen var att jag konverterade till kristendomen och jag var en mycket aktiv medlem i kyrkan och jag skrev om kristendomen på sociala medier och vad som är osingurpasserat för mig. om jag vet mycket väl, om jag skulle återvända till iran, skulle det få stora konsekvenser för mig och min familj. till slut fick vi ett svar från migrationsverket att de avslog vår asylansökan vilket resulterade i allvarliga konsekvenser för oss i sverige, min fru hade jobbat hårt här, min son hade gått i skolan så det var en väldigt jobbig begäran för hela familjen. trots att vi var väldigt väluppfostrade och hade regelbunden ekonomi. under denna period av arbetstillstånd när vi ansökte om asyl fick min fru som tidigare hade diagnostiserats i iran lupus som är märkt med inflammation/förstörelse och kan påverka praktiskt taget alla organ i kroppen. det förvärras av mycket stress. med tiden i sverige på grund av all stress vi min fru gick igenom, gjorde hon abort 2 gånger. detta är mycket svårt för hela familjen eftersom vi tycker att vi har behandlats orättvist, och om jag skulle återvända till iran skulle konsekvenserna för min familj bli enorma och riskabla. migrationsverket har inte beaktat detta vid bedömningen av barnens påverkan på frågan. vad är barnens bästa? från och med den 1 januari 2020 är barnkonventionen i sverige lagen och jämställs med andra svenska lagar, vilket innebär att barns rätt att leva med sina familjer måste beaktas! gå med i gruppen, dela och bjud in vänner. den skamfilade familjen är otroligt tacksam för din signatur, en signatur kan betyda mycket för dem.‎

Skriv under och visa ditt stöd för vår kamp och för en förändring av handläggningen av dessa ärenden

Genom att underteckna godkänner jag att Ebi lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.