FUNKTIONSVARIATIONER ÄR INGET BROTT!!

Tidigt på morgonen torsdagen den 2/8-18 sköts Eric Torell, 20 ihjäl av polisen i centrala Stockholm. Eric hade downs syndrom samt autism och hade rymt hemifrån. Han hade enligt expressen en leksakspistol med sig. Polisen ansåg att det uppstod en hotfull situation och tre poliser avlossade skott mot Eric. Eric avled senare av sina skador.

Den här namnsamlingen är ett uppror mot all diskriminering som finns hos polisen och i rättsväsendet. Polisen finns till för att skydda ALLA som lever i Sverige! Det här är ett sjukt brott som ej ska tystas ner. FÖRSTÅELSE OCH KUNSKAP OM FUNKTIONSVARIATIONER SKA INGÅ I POLISARBETET!

Alla tankar och böner till Erics familj!

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.