Demokrati i Söderhamn

Quoted post

Magnus Svensson ( C ) Söderhamn

#22 Re: Re: Gärna fler förslag....

2013-02-06 19:52

#19: Greta Spjuth - Re: Gärna fler förslag.... 

 Hej Greta,

nä det låg ej på mitt bord och hade ej rådighet. men jag pratade med Bygg och miljö ett gäng gånger. kontaktade Sveriges kommuner och landsting (SKL) samt pratade med jurister. jag kunde ej lova dig något varpå jag ej lovade något. Men det företog inte att jag lade ner mkt timmar på det ärenden.. även om det ej låg på KUS bordet. men som politiker är man även ansvarig för sådant som händer utanför sin egen nämnd.

Dock är det tragiskt att detta inte gick att stoppa.

Svar

Greta Spjuth, Bromsäng

#23 Re: Re: Re: Gärna fler förslag....

2013-02-06 20:19:10

#22: Magnus Svensson ( C ) Söderhamn - Re: Re: Gärna fler förslag....

Tack för ditt svar Magnus. Det ger en bild av hur svårt det är att komma igenom den kommunala byråkratin. Vi trodde att miljökontoret/chefen skulle ta sitt ansvar och förbjuda Blom att fortsätta sin verksamhet som då gått helt överstyr. Nu blev det ialla fall stopp i och med brevet till miljökontoret från vår advokat, men vi kände stor maktlöshet över den ignorans som visades oss, som ansvarstagande och engagerade kommuninnevånare.

Greta Spjuth, Bromsäng


Gäst

#24 Lisa

2013-02-06 20:22:18

#22: Magnus Svensson ( C ) Söderhamn - Re: Re: Gärna fler förslag....

Bra att det finns rakryggade politiker och kommunanställda! Chefer och politiker borde uppskatta öppenheten. Bättre det än "backstabbers". Det pratas och tycks väldigt mycket, men ytterst få står upp och är beredda att offra det minsta av sin bekvämlighet. Vissa som står för sina åsikter har mycket att förlora, andra som pratar bakom ryggen är bara fega. Gläds åt de öppna, fria som skrivit under! De är i alla fall ärliga! Och straffa dem inte!!!!!

Magnus: Inspirera till ett tillåtande klimat.  Det gör du redan!