Stoppa Airport Center i Sälen

Quoted post

Limabo

#20 Hopplösa bakåtsträvare!

2015-02-13 16:01

Man tar sig för pannan när man läser kommentarerna från alla "bakåtsträvare". Hellre avveckla än utveckla är tydligen måttot.  Med sådana som er vid rodret hade vi fortfarande åkt häst och kärra i dalgången. Jag förmodar ochså att alla ni är miljöpartister. En och annan kommentar luktar Mora-avundsjuka. Kom ihåg att ingen flyger till Mora/Siljan för att sedan sätta sig på en buss upp till Sälen.  Det bästa med sidan var att man kan notera vilka individer som är emot en utveckling i regionen som vi alla här uppe lever på.

Svar

Bengt Gustafsson Falun

#44 Re: Hopplösa bakåtsträvare!

2015-02-18 09:22:52

#20: Limabo - Hopplösa bakåtsträvare! 

 Bakåtsträvare ! Ja,  jag vet inte det jag ! Det är väl mera att värna om den sköra fjällnatur vi har.

Jag tror mer på att satsa på den infrastruktur vi redan har, järnväg och väg,  som det finns stora underhållsoch utvecklingsbehov av . Dessutom vet väl vi att varje flygstol ger en enorm klimat/miljöpåverkan.

Att satsa på en flygplats i Sälenfjällen är att blunda för de väl kända miljö/klimat problem som flyget ger.

Bakåtsträvare, nja snarare att "se runt hörnet " så ser jag på detta . 

Jag tycker våra beslutsfattare i den här frågan bör tänka till en gång till.

Vårt samhälle bör styras upp i större grad vad vi gör med miljö/klimatpåverkan, och styra mot  det hållbara samhället våra resurser. 

Dessutom bör fjällregionen satsa på en hållbar fjällturism och det är inte att bygga flygplats för chartertrafik. 

 

micke

#73 Re: Hopplösa bakåtsträvare!

2015-04-01 22:39:54

#20: Limabo - Hopplösa bakåtsträvare! 

 Verkar som du har 0 koll på ekonomin i detta. Allt e bara glädjejalkyler. Har vissa av er lika stor hybris som partierna i lund som vill bygga spårvagn. Dim kalksr ixå alla som ifrågasätter för "bakåtsttävare". Se till så vägarna blir bätre där uppe först. Snart blir det omöjligt o ta sig fram utan Suv. Tror inte detta projekt har nån större påverkan vad gäller ökad turism. Och med den kostnad det blir för oss skidresenärer blir det inte speciellt dyrare o dra till en riktig anläggning, Alperna.

Det

#76 Re: Hopplösa bakåtsträvare!

2015-04-03 16:47:41