Avkriminalisering

Quoted post

Ancient Warrior

#185 Alla har rätt i sina kommentarer men det är nog mer än så eller?

2013-10-23 01:17

Varför blev det olagligt i första början och när?
Vi betalar skatt, och poliserna får sin bonus från politiker som håller i skatten, polisen gör sitt jobb och fyller listan med ett visst antal arresterade alkisar, flummare osv.

I sin tur får dom nya leksaker. Ett antal politiker har till och med gåt ut i media och erkände om att ena rökte hash och andra nåt annat men ingen rör dom för att dom är diplomatisk skyddade. Vissa saker hittar du inte på Internet äns. Idag jobbar dom i såna länder där det är lagligt att använda droger för eget bruk som i Afrika, Colombia osv. Dom politiker vägrar att lyssna på oss det är som att vi ber dom att starta ett krig mot nåt land. Varför vara så rädd för nåt som dom inte vet nåt skit om egentligen och dom förbjuder att forska. I det? Tänk om någon råkar bevisa att det skadar ingen? Vad förlorar Sverige om det blir lagligt?

Efter ett pissprov går man på ett socmötte där sitter en tant som närmar sig pensionen som tror fortfarande  på att hashpsykoser är verkligt och annat folk har hittat på i 20-talet nångång som om du tänder en cigarett då börjar håret växa på dina händer som varulv. För att jag tycker inte som hon vill, jag fick domen att betala blodprov och pissprov i 2 år från och med nu för att behålla körkortet. I usa en rutin kontroll kan vissa om du har rökt i helgen eller innan du har hoppat in i bilen och då är det ingen blodprov! Jag har nålskräck! Jag har barn, familj, jobb, körkort osv. Cannabis botade mitt migrän, stress problem med muskelvärk, koncentrations förmåga och min inlärningsförmåga 1000* bättre. Jobbade på många platser där utbildning är bra att ha men jag hoppade av gymnasiet så jag har ingen utbildning. Alla arbetsgivare är nöjda med mig och vill helst ha mig tillbaka, samma sak med mina arbetskamrater. Om en som röker på fritiden och kan klara leva och sköta jobbet och familjen så vad är problemet? Så ja det är nåt fel på dom som styr Sverige för att hur kan man kala sig för fritt land när såna som vi känner oss som fångar som måste smyga framför dom som vi lever med varje dag. Att vara räd att förlora dom vi älskar på grund av äldre generationen inte vågar att öppna ögon och se sanning!

Många av dom som gick på tyngre droger har slutat med det och föredrar cannabis istället vilket gör att dom människor lever fortfarande än idag! Cannabis är ett bästa chansen att hitta botemedel mot cancer. Tänk på era barns framtid med mycke mindre våldtäkter, rån och misshandel osv. ute på gatorna.

Nya jobb? Hampa rep ärvärldens starkaste rep! Miljövänliga kläder och tyg, hampa ger mer renare luft, osv. Ett nytt industriellt värld och rikare Sverige mindre sjuka och arbetslöshet, mer turism och bättre ekonomi. Det finns mycket mer.

 

Svar


Gäst

#320 Re: Alla har rätt i sina kommentarer men det är nog mer än så eller?

2014-04-05 07:05:02