För en mer human vårdapparat

Quoted post


Gäst

#26

2011-05-07 00:16

Sverige bör vara ett land där sjukvården är en mänsklig rättighet och inte en handelsvara där plånboken styr. Därför motsätter jag mig nedskärningarna i sjukvården!

Svar

fattighuset

#256 Re:

2011-06-06 21:58:00

#26: -  

  Men det går bra för Sverige, är det inte det som Reinfeldt och Borg predikar? Tro fan att det går bra för Sverige!

 För alla som kan köpa sig både välstånd och sjukvård vill säga, men alla vi som bara blir sjukare och fattigare ser framtiden inte ljus ut, vården försämras så till den milda grad att folk inte får den hjälp som man behöver i tid om man får den alls, men det kanske är det som är meningen, jag citerar en gammal man -  Här sitter jag nu i min stol, jag har arbetat i hela mitt liv och betalat skatt på varje krona jag tjänat, nu är jag inget värd längre, jag får varken den sjukvård jag behöver eller se solen, ja personalen gör nog det dom kan men det finns ingen tid och det finns inte personal så det räcker, ja ja man lägger väl tofflorna på hyllan snart och glöms bort, då kostar jag ju inte samhället något och jag är ju inte till besvär, men det är ju synd om alla unga och alla barn, vad ska hända med dom? man får väl hoppas att dom får vara frisk i alla fall.- citat slut

Heja Sverige!!!!!!! Nedskärningar inom vården, barnfattigdom, sjuka tvingas ut i arbete, fattiga blir fattigare, rikare blir rikare dom åker gräddfil till vården. Själv har jag inte råd att hämta ut min medicin, jag har inte råd att gå och få mina stackars tänder i munnen fixade, eller vad som en gång var tänder. Det går bra för Sverige!!!!!!!!!

Jag som är multisjuk vet hur vården fungerar eller inte fungerar rättare sagt, man blir så trött att man inte ens går till sjukvården, man får ju ändå ingen hjälp, idag ska man vara frisk för att vara sjuk, man måste kunna bråka och strida för den rätt till sjukvård man ändå har, jag har inte den orken. Jag får väl sluta mina dagar i en stol någonstans utan att få den hjälp jag behöver och utan att få se solen, sen lägger man tofflorna på hyllan och glöms bort.

Heja Sverige!!!!!!!! Det går bra för Sverige!!!!!!