Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Quoted post

Thomas

#306

2013-04-18 12:41

Kan bara kort säga att mina skattepengar ska inte gå till att veterinärundersöka dessa katter heller eller för den delen subventionera "jourhem" åt dem heller. Alla de som vill ge dem ett bättre liv....hosta upp stålarna ur egen ficka.

Svar


Gäst

#336 Re:

2013-05-24 14:40:07

#306: Thomas -

Djurskyddet är faktiskt statens ansvar så oavsett om du gillar att det läggs skattepengar på det eller inte så görs det ändå, är det då inte bättre att använda pengarna på ett etisk mer försvarbart och praktiskt effektivare sätt?

Hittekatter.iFokus.se

#367 Re:

2013-06-18 12:27:07

#306: Thomas -

Citerar dig Thomas: "Kan bara kort säga att mina skattepengar ska inte gå till att veterinärundersöka dessa katter heller eller för den delen subventionera "jourhem" åt dem heller. Alla de som vill ge dem ett bättre liv....hosta upp stålarna ur egen ficka".

Kan trösta dig med att arbetet med att ta hand om hemlösa katter och ge dem ett bättre liv idag till 99,9 % sköts av ideella krafter. Krafter som beskostas helt av ideella medel = pengar från vår egen ficka. Det du får betala för är avlivningen och det omhändertagande som myndigheterna gör. Ett omhändertagande som nästan alltid slutar med avlivning. Jag antar att du med den inställning du ger uttryck för vill slippa betala för detta? Eller hur? Därför bör du skriva på listan! Och om du skaffar egen katt hoppas jag du kastrerar, ID-märker och tar väl hand om den så att du inte belastar varken stadskassan eller oss ideella krafter. Om alla gjorde det hade vi aldrig haft de problem vi har idag. Alla hemlösa katter är nämligen produkten av oansvariga kattägare.




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...