GE DEN SVENSKA VARGEN EN CHANS

Quoted post

Yo

#171 Vargar är fina djur, men det finns nackdelar också.

2013-03-30 17:13

Vargpolitiken är åt helvete. Vargstammen ska grundas på tre enstaka individer. De vargarna vi har i Sverige idag härstammar allihop från tre enstaka djur! Det är vad Kolmården och många fler som kämpar för vargens överlevnad säger. Det är dags för Sverige att bestämma sig, varg eller inte. Och i såfall borde nytt blod blandas in för att minska inaveln. Däremot har jag svårt att se hur allt skulle funka utan vargjakt. Bor själv i ett område med riktigt mycket varg, och det har sina nackdelar; man kan aldrig släppa hunden lös, hästarna rymmer avsevärt mycket oftare sen vargen kom hit. Gång på gång har vi haft vargar både på våran tomt och hos våra närmaste grannar. Ändå finns det gott om skog så ville dom hålla sig undan skulle dom kunna göra det. Rådjur och älg hade vi riktigt gott om förr, nu är det nästan inga kvar. Trotts att det knappt sker någon jakt längre. Tre av mina vänners hundar har blivit tagna och jag vet många många fler som blivit av med sina hundar. Mina morföräldrar bor inte långt från oss, dom är gamla och vågar inte längre gå från tomten och ut i skogen på promenader, pga varg.
Kort och gott. Varg är jättefina och alla vill nog bevara dem, men man tänker om lite när man bor där det finns mycket varg.

Svar

Willhelm Dahl

#176 Re: Vargar är fina djur, men det finns nackdelar också.

2017-02-09 09:50:30


Gäst

#177 Re: Vargar är fina djur, men det finns nackdelar också. lol XD varför gör ni det här?

2020-05-28 16:00:13