STOPPA HEMLÖSHETEN!!!

CvS
Gäst

/ #30

2012-01-06 22:11

Det är inte klokt att hemlösheten bara ökar och ökar,
jag tycker inte att någon överhuvudtaget ska behöva
gå ett sånt öde tillmötes, det måste vara frukansvärt!! Och ingen ska behöva vara utan hem eller
mat, varken i Sverige eller något annat land i heller men nu är det Sverige jag pratar för!! Och tänk att det verkar som om vi är på väg åt det hållet som man ska försöka förhindra, jag trodde aldrig att det skulle bli på detta sättet, det sprider sig även till det som innan kallades ett i-land, men det vet jag inte om jag längre anser att det är när ingen egentligen går säker att kanske behöva själv uppleva detta öde, jag trodde aldrig att jag skulle tänka att där kan jag hamna och få ont i magen!! Så hade vi ett sånt fungerande socialt nätverk en gång i tiden som det pratades om även från andra länder, sen är det inte meningen att folk som inte är sjuka ska gå hemma och kamma in en massa pengar, men man kanske får hitta nåt melllanting, inte att man hör folk tar livet av sig för de inte kan betala sina räkningar, att det verkar som det faktiskt är möjligt att du i princip kan bli utslängd på gatan, och så är det ju inte mänskligt att göra, var har de mänskliga rättigheterna tagit vägen???? Christina von SYDOW