Stoppa de 400 modulbyggerna i Haninge!


Gäst

/ #27

2016-11-15 21:28

För att jag har bott ikommunen i ca 40 år. Efter som jag var tvungen att sälja min bostad pga dålig hälsa. Jag har nu bott i min bil i omgångar i över 3 månader. Jag har varit uppe på Haninge bostäder 3 gånger för att få höra att det är 10 till 15 års väntetid , då är jag sten död om jag ska leva så här. På boenheten på socialen i Haninge hänvisar de mig till Malmö eller svindyra rum på blocket eller pensionat. Jag har min familj här i Haninge jag är 55 år behöver inte något försörjning stöd. När jag åkte första gången i hissen upp till Haninge bostäder stod det 2st BOER där den ena hade visat en lägenhet till någon som inte kunde ett ord svenska. Sällan att denna hade stått 10 15 år i kön. Men jag blir hänvisad till ett så jävla skittigt pensionat på Hantvärkarvägen 24 i Handen för nästan 6000 kr I månaden med VÄGGLÖSS från egna pengar. Socialen betalar dyra pengar dit till ca 80 procent av de som bor där. Varför känner jag att jag som svensk står längst ner på stegen? Jag vill bara en egen lägenhet här i kommunen så att jag kan ha en bra tid med mina barnbarn och vara med och se de växa upp, det är väll inte för mycket begärt av någon som har betalt en jävla massa skatt till denna kommun?.